in

12 semne clare că te confrunți cu un burnout și că ai nevoie urgent de o pauză!

Atunci când te confrunți cu un burnout există anumite semne clare care indică acest lucru. Este foarte important să le știi pentru că în caz contrar s-ar putea să clachezi din cauza epuizării excesive.

12 semne clare că te confrunți cu un burnout și că ai nevoie urgent de o pauză!
12 semne clare că te confrunți cu un burnout și că ai nevoie urgent de o pauză!

Mulți oameni experimentează un burnout  fără să-și dea seama că este un burnout. Ai fost vreodată extrem de stresat? Ai început să îți pierzi motivația și interesul pentru lucrurile care îți făceau plăcere? Te-ai îndepărtat de cei dragi? Te-ai simțit trist și neputincios?

Dacă ai răspuns afirmativ la aceste lucruri atunci s-ar putea să treci printr-un burnout. De fapt, aceste semne îți vor arăta concret dacă treci printr-o epuizare majoră și dacă a venit timpul să faci ceva concret.

Semne care nu trebuiesc niciodată ignorate

1. Iritabilitate

Iritabilitatea este unul dintre primele semne care pot arăta că ceva nu este în regulă. Dacă te enervezi din orice și toți cei din jur ți se par insuportabil, atunci s-ar putea să te fi forțat dincolo de limite și să ai nevoie de o pauză.

2. Anxietate

Dacă ai ajuns să te simți din ce în ce mai anxios și îngrijorat, chiar și pentru situațiile absolut normale, înseamnă că faci ceva ce nu îți îndeplinește nevoile, iar acest lucru te stresează.

3. Tulburări de somn

De obicei fie ajungi să te simți extrem de obosit cu toate că ai dormit sau să nu poți să dormi. Faptul că ai anumite griji care nu-ți dau pace sau din cauza faptului că nu-ți mai găsește motivația poate cauza problemele cu somnul.

4. Încerci să fii prezent în viața celorlalți

Oricât ai încerca nu poți găsi un motiv pentru a suna sau a trimite mesaje celor dragi, dar cu toate acestea te forțezi să o faci, înseamnă că ești sub o presiune mult prea mare. Iar un lucru care ar trebui să fie absolut normal, îl faci cumva forțat.

5. Te simți copleșit și nu reușești să te aduni

Ai multe lucruri pe care ți-ai propus să le faci și deși știi că ai tot amânat, tot nu reușești să te aduni și să le faci. Nu contează cât de mult încerci, nici măcar nu reușești să-ți termini măcar o parte din ce ai de făcut. Cu toate că simți o presiune imensă, nu reușești să te aduni. Iar acest lucru crește epuizarea și stresul pe termen lung.

6. Lipsa de interes față de lucrurile care îți plăceau

Deși înainte erai entuziasmat să faci foarte multe lucruri, acum simți un dezinteres total. Acesta este un semn că viața ta este extrem de dezechilibrată și că trebuie să faci ceva în acest sens. Dacă nici lucrurile care îți făceau plăcere nu te mai motivează, atunci este grav.

12 semne clare că te confrunți cu un burnout și că ai nevoie urgent de o pauză!
Foto: 123RF.com

7. Depresie sau lipsa de speranță

Deși există diferențe între depresia clinică și epuizare, adesea cele două situații s-ar putea imita reciproc.  Să te simți trist, singur și mai emoțional poate fi un semn că trebuie să faci ceva diferit pentru a-ți recâștiga echilibrul.

8. Simptome fizice

Simptomele fizice ale epuizării pot include dureri de cap, dureri de stomac și creșteri ale durerii sau simptome cronice pe care s-ar putea să le ai deja destul de des.

9. Încerci să găsești o modalitate de a evada

Dacă ai început să ai activități care includ consumul de alcool, fumatul sau îți petreci timpul uitându-te la televizor sau seriale, atunci înseamnă că încerci să scapi de realitate. Pentru că ți se pare insuportabilă și prea greu de schimbat.

10. Obsesii

Îți petreci timpul concentrându-te obsesiv pe aceleași gânduri, iar și iar. Acest lucru poate însemna că ai ajuns la o limită și că te îndrepți spre epuizare.

11. Modificările apetitului

Oscilezi între dorința de a mânca prea mult și senzația că nu ai nevoie de nici un fel de mâncare. La un moment dat, acest lucru te derutează până și pe tine.

12. Lipsa compasiunii

Acesta este un mare indiciu că s-ar putea să ai probleme. Dacă ajungi să fii exagerat de critic față de tine și de cei din jur, acest lucru indică că nu ești prea în regulă din punct de vedere emoțional.

Pentru a putea să îți revii dintr-un burnout încarcă să-ți schimbi stilul de viață. Ia o pauză, meditează, ține un jurnal, găsește-ți noi activități care să te facă să te simți mai bine.

Partenerii noștri: