ADS

Anunț important pentru clienții BRD! Aceștia își pot pierde toți banii din cont din cauza atacurilor informatice.

În această perioadă este plin de atacuri informatice pe internet. Autoritățile trag semnale de alarmă și avertizează oamenii să aibă grijă. Și clienții BRD pot fi victimele acestor atacuri, dacă nu sunt atenți. Într-un mesaj adresat clienților, banca atrage atenția că a fost lansată o nouă campanie de phishing de către atacatorii cibernetici.

Nu fiți victimele atacurilor cibernetice

Este vorba despre SMS-uri campană, iar în textul acestora se indică faptul că ai primit un mesaj vocal. Pentru redarea acestuia trebuie să accesezi un link din SMS. Nu da click pe respectivul link sub nicio formă, în caz contrar poți fi chiar tu victima unui astfel de atac cibernetic. Cel mai sigur ar fi dacă ai șterge mesajul din telefon.

BRD a făcut o listă de alte exemple de atacuri cibernetice și a oferit o serie de sfaturi pentru clienții săi.

Obținerea de acces la computerul și datele tale prin utilizarea de software malitios

BRD precizează că nu solicită niciodată furnizarea numărului de card, a codurilor de activare ale aplicațiilor sau a codului PIN. Aceste actualizări de date se operează în agenții, contact center sau accesând site-ul oficial.

Hackerii te pot contacta sub diverse pretexte, spun specialiștii, cum ar fi reprezentanți ai unei organizații reale, pentru a-ți cere informații sau documentele personale. De asemenea, aceștia îți mai pot cere informații precum extrasele bancare și detaliile cardurilor de debit sau de credit deținute. De asemenea, mai pot solicita copii ale pașaportului, permisului de conducere sau a altor documente de identificare. Nu dați niciodată datele de autentificare în servicii de bancă la distanță, cum ar fi numele de utilizator și parola.

Cum folosesc hackerii informațiile pe care le oferi

Datele de mai sus pot fi folosite de hackeri pentru a accesa servicii bancare online sau pentru a efectua transferuri neautorizare.

Hackerii se mai pot folosi de informațiile respective pentru:

– Preluarea serviciilor tale de telefonie mobila pentru a intercepta codurile de securitate și parolele unice (OTP)

– Deschiderea de conturi bancare pentru a comite fraude și spălare de bani

– Aplicarea pentru carduri de credit și împrumuturi de bani”, explică cei de la BRD.

Pentru a fi în siguranță evită să accesezi link-uri sau atașamente din surse necunoscute. Înainte de a opera orice tip de tranzacție sau să plătești online, verifică site-urile oficiale. Nu raspunde niciodata la e-mailuri, mesaje text (SMS) sau apeluri telefonice nesolicitate de la necunoscuti care cer informatii personale fara a verifica in prealabil expeditorul.

Share.