Dacă ți s-a întâmplat să nu mai fii la fel de entuziasmat și motivat în ultimul timp cel mai probabil nivelul de dopamină este destul de scăzut. Așa că trebuie să faci ceva în acest sens.

Dopamina este un neurotransmițător din creierul uman. Este un hormon care atunci când este eliberat în organism atunci acea persoană se va simți imediat mai bine și mai fericit.

În plus dopamina are numeroase roluri. De la a te face să simți un sentiment de satisfacție până la a te ajuta să fii mai productiv. Dacă acest hormon al fericirii este la un nivel optim, atunci te vei simți mai bine, funcția cognitivă va fi îmbunătățită, iar mișcările corpului sunt reglate. În cazul în care nivelul de dopamină este scăzut, atunci s-ar putea să vă lipsească motivația și entuziasmul pentru a face orice. Din fericire există și câteva alimente care atunci când sunt consumate ajută la menținerea nivelului de dopamină.

Cum îți crești nivelul de dopamină

1. Alimentele bogate în proteine. Acestea ​​conțin aminoacizi, tirozină și fenilamină, care ajută la producerea dopaminei. Ouăle, somonul afumat și iaurtul sunt bogate în proteine, deci sunt de mare ajutor și ar trebui consumate mai frecvent.

2. Asigură-te că incluzi cât mai multe grăsimi sănătoase deoarece te ajută să-ți crești nivelul dopamină. În plus trebuie să eviți grăsimi saturate, cum ar fi junk food, alimente grase, lactate cu conținut ridicat de grăsimi.

Alimente care te ajută să-ți crești nivelul de dopamină în mod natural. O să  te simți mai fericit!
Foto: pixabay.com

3. Consumul de alimente care conțin probiotice te pot ajuta. Iaurt, ciocolată neagră, chefirul, kombucha, kimchi, anumite brânzeturi, toate acestea pot crește nivelul de dopamină.

4. Nucile sunt bogate în diferiți nutrienți care sunt de mare ajutor. De exemplu, migdalele au un conținut ridicat de tirozină, nucile conțin acizi grași omega-3, antioxidanți și acid linoleic.

Mai mult decât atât pentru a crește nivelul de dopamină din organism, să faci sport în mod regulat ar putea să te facă să te simți mult mai bine. Faptul că te odihnești cum trebuie este un alt factor care ți-ar putea îmbunătăți starea de spirit.

Un alt lucru care ar putea fi de ajutor este meditația. Pentru că dacă vei înceta să te mai gândești la lucrurile negative și te vei fi mai liniști, atunci cu siguranță vei ajunge să te simți mult mai bine.