in

Pentru o viață mai lungă și un intestin mai fericit, mănâncă mai multe fibre

Data viitoare când savurați o bucată de pizza, asigurați-vă că mâncați o mână de mazăre cu ea sau adăugați ceva biscuiți multigrain dacă mâncați supă la prânz. Consumul unei gustări bogate în fibre înainte de masă poate însemna, de asemenea, consumul total de mai puține calorii, deoarece vă veți simți mai sătui

Pentru o viață mai lungă și un intestin mai fericit, mănâncă mai multe fibre

Pentru o viață mai lungă  trebuie să fim atenți la ce mâncăm. Este ușor să te prinzi în numărarea caloriilor și a gramelor de zaharuri adăugate, grăsimi, proteine ​​și carbohidrați atunci când încerci să mănânci bine. Dar există un nutrient care se aruncă prea des pe marginea căii: fibra dietetică. Oamenii de știință știu de mult că consumul de fibre este bun pentru sănătate. Cu câteva decenii în urmă, medicul irlandez (și pasionat de fibre) Denis Burkitt proclama:

„America este o națiune constipată… dacă treci pe lângă scaune mici, trebuie să ai spitale mari”. Și totuși, ani mai târziu, mulți dintre noi încă ignorăm aportul nostru de fibre.

Adulții americani mănâncă în medie doar 15 grame de fibre într-o anumită zi, în ciuda recomandărilor zilnice din partea Academiei de Nutriție și Dietetică:

  • 25 de grame pentru femei sau 21 de grame dacă au peste 50 de ani
  • 38 de grame pentru bărbați sau 30 de grame dacă au peste 50 de ani
  • Cu toate acestea, recent, fibrele au apărut în titluri grație unor persoane precum jurnalista Megyn Kelly și modelul Molly Sims, care și-au acreditat fizicul pe furaje principale. Și, mai important, noile cercetări au arătat mai multă lumină asupra modului în care fibra ne ajută corpul. Acest nutrient a fost legat de combaterea bolilor și de reducerea riscului unei serii de afecțiuni, inclusiv diabetul de tip 2, alergiile alimentare și chiar artrita genunchiului.

În afară de recomandările cu stele, nu este vorba de a mânca o dietă „bogată în fibre” la fel de mult ca și pur și simplu aceasta: Mănâncă mai multe fibre. Fibrele fac mai mult decât să contribuie la pierderea în greutate și la reducerea riscului de boli. Pierderea acestor grame de fibre recomandate pe zi poate schimba semnificativ modul în care funcționează intestinul. Ar putea chiar să facă o diferență între pierderea în greutate sau niciuna și viața mai lungă sau nu.

Ce știm astăzi despre fibre

Multe studii au legat puternic dietele bogate în fibre și viața mai lungă și mai sănătoasă. De exemplu, Dr. Burkitt, așa cum s-a menționat mai sus, a constatat în anii 1960 că ugandanii care consumau diete vegetale bogate în fibre evitau multe dintre bolile comune ale europenilor și americanilor. În plus, studiile efectuate la sfârșitul anilor ’80 au constatat că populațiile japoneze din mediul rural cu trai îndelungat au consumat diete bogate în fibre, spre deosebire de locuitorii urbani cu aporturi mai mici de fibre.

Importanța fibrelor

Un studiu din 2017 a constatat că importanța fibrelor este strâns legată de importanța microbilor noștri intestinali. O dietă adecvată cu fibre hrănește literalmente și face ca aceste bacterii să prospere. La rândul lor, ele cresc ca număr și fel. Cu cât avem mai mulți microbi în intestine, cu atât peretele mucusului este mai gros și cu atât este mai bună bariera dintre corpul nostru și populația ocupată de bacterii. În timp ce bariera mucusului reduce inflamația în tot corpul, bacteriile ajută la digestie, creând un beneficiu dublu.

Un exemplu viu și plin de viață al legăturii excelente dintre fibre, bacterii intestinale și sănătate sunt Hazda. Un trib tanzanian care este una dintre ultimele comunități de vânătoare-culegătoare din lume. Mănâncă 100 de grame de fibre spectaculoase pe zi, toate din surse alimentare disponibile sezonier. Drept urmare, biomul intestinal este plin de diverse populații de bacterii, care se scurg și trec odată cu schimbarea anotimpurilor și schimbările din dieta lor.

Pentru o viață mai lungă și un intestin mai fericit, mănâncă mai multe fibre
Sursa: Kudika

Biomul se poate schimba în funcție de sezon

Biomul se poate schimba în funcție de sezon, de săptămână sau chiar de masă. Și dacă mâncați o gamă largă de fructe proaspete, cereale și legume, sănătatea intestinului dvs. va reflecta acest lucru. Consumați alimente cu conținut scăzut de fibre sau consumați doar câteva tipuri de fibre – cum ar fi același supliment de fibre în fiecare zi. Vă poate afecta biomul intestinal și sănătatea peretelui protector al mucusului.

Cu toate acestea, consumul prea multor fibre poate provoca stres digestiv, gaze și blocaje intestinale. Vestea bună este că este greu să obții prea multe fibre. Mai ales că majoritatea oamenilor nu obțin suficient. Creșterea lentă a aportului de fibre vă poate ajuta să evitați unele dintre problemele de mai sus. Dacă nu exagerați, vă va ajuta să evitați restul.

Un biom intestinal înfloritor și divers

Fructele și legumele sunt întotdeauna prietenele tale 

Fibrele se găsesc în mod natural în toate fructele și legumele. Nu puteți greși cu adevărat adăugând aceste componente în regimul zilnic. De fapt, un studiu a constatat că pur și simplu consumul unui măr înainte de fiecare masă avea beneficii semnificative pentru sănătate.

Mănâncă ce e în sezon

Hazda are un intestin divers, mâncând sezonier. Verificați întotdeauna fructele și legumele proaspete, în sezon, ale magazinului dvs. alimentar. Nu numai că sunt minunate dar au și un gust mai bun. Sunt mai puțin costisitoare decât ceea ce este în afara sezonului.

Partenerii noștri: