in

Sănătatea tractului digestiv. Cele mai bune alimente care îmbunătățesc digestia

Problemele digestive pot fi destul de greu de gestionat, dar anumite alimente pot fi de ajutor în ameliorarea simptomelor neplăcute. Cercetările susțin consumul de alimente fermentate, cum ar fi iaurt, kimchi și tempeh, pentru a crește nivelul de probioticele în dietă., care pot îmbunătăți sănătatea digestivă. Alimentele bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, legumele de un verde închis și semințele de chia, joacă, de asemenea, un rol în digestie, ajutând alimentele să se deplaseze prin sistemul digestiv mai ușor sau mai repede. Dacă doriți să vă ușurați și să ameliorați problemele digestive, vă recomandăm să adăugați câteva dintre aceste alimente în dieta voastră.

Sănătatea tractului digestiv. Cele mai bune alimente care îmbunătățesc digestia

Sănătatea tractului digestiv joacă un rol vital în sănătatea generală a organismului. Acesta este responsabil pentru absorbția nutrienților și eliminarea deșeurilor. Din păcate, mulți oameni suferă de probleme digestive, cum ar fi balonare, crampe, gaze, dureri abdominale, diaree și constipație din mai multe motive. Anumite afecțiuni, cum ar fi sindromul intestinului iritabil (IBS), boala de reflux gastroesofagian (GERD), boala Crohn, diverticulita și arsurile la stomac. Vă pot pune în pericol pentru probleme digestive mai severe. Cu toate acestea, chiar și o persoană sănătoasă poate întâmpina probleme cu tractul digestiv din cauza unor lucruri precum lipsa de fibre sau alimentele bogate în probiotice din dieta lor.

Sănătatea tractului digestiv. Cele mai bune alimente care îmbunătățesc digestia
Sursa: Google

Sănătatea tractului digestiv: alimente recomandate

  • Iaurtul conține probiotice, care pot ajuta digestia prin promovarea bacteriilor sănătoase din tractul digestiv.
  • Pectina găsită în mere ajută la creșterea volumului scaunului și a mișcării prin tractul digestiv. De asemenea, poate scădea inflamația colonului.
  • Conținutul de fibre de fenicul și agentul antispastic pot îmbunătăți digestia prin limitarea unor simptome gastrointestinale negative.
  • Ingredientul unic al Kefirului – „boabe” fabricate din drojdie și bacterii – pare să îmbunătățească digestia și să scadă inflamația din intestin.
  • Conținutul de fibre din semințele de chia poate ajuta digestia, promovând creșterea probioticelor în intestin și menținându-vă regulat.
  • Conținutul amplu de probiotice al lui Kombucha îmbunătățește digestia și sănătatea intestinelor. Băutura poate ajuta, de asemenea, la vindecarea ulcerelor de stomac.
  • Papaya conține papaină, care este o enzimă digestivă puternică care contribuie la digestia sănătoasă a proteinelor. De asemenea, poate ameliora simptomele IBS.
  • Datorită conținutului ridicat de fibre, cerealele integrale pot sprijini digestia sănătoasă prin adăugarea de volum în scaun, reducând constipația și hrănind bacteriile intestinale sănătoase.

    Sănătatea tractului digestiv. Cele mai bune alimente care îmbunătățesc digestia
    Sursa: SBS
  • Procesul de fermentație Tempeh și conținutul probiotic pot scădea simptomele digestive negative, precum și îmbunătăți absorbția nutrienților prin descompunerea acidului fitic antinutrient.
  • Nutrienții sfeclei roșii pot ajuta la îmbunătățirea digestiei, ajutând la hrănirea bacteriilor intestinale prietenoase și adăugând volum în scaun.
  • Conținutul probiotic al Miso îl ajută la reducerea problemelor digestive și la depășirea bolilor intestinale, cum ar fi diareea.
  • Ghimbirul pare să accelereze mișcarea alimentelor prin stomac, ușurând anumite efecte secundare asociate cu digestia lentă. De asemenea, a fost utilizat pentru tratarea greaței, inclusiv a bolii de dimineață în timpul sarcinii.
  • Legumele verzi joacă un rol în digestia sănătoasă, oferind fibre și magneziu dietei, precum și hrănind bacterii bune în intestin.
  • Gelatina găsită în bulionul de oase poate ajuta la îmbunătățirea digestiei și la protejarea peretelui intestinal. Poate fi util pentru îmbunătățirea scurgerilor intestinale și a altor boli inflamatorii ale intestinului.
  • S-a demonstrat că menta îmbunătățește digestia. Poate ameliora simptomele IBS și poate împinge alimentele mai repede prin tractul digestiv.

Partenerii noștri: