in

Ziua Mondială a Vederii: Cum poți să ai grijă de sănătatea ochilor tăi?

Ținând cont că astăzi este ziua mondială a vederii trebui să știți că există câteva alimente pe care ar trebui să le consumați mai des pentru că ajută la îmbunătățirea sănătății ochilor.

Ziua Mondială a Vederii: Cum poți să ai grijă de sănătatea ochilor tăi?
Ziua Mondială a Vederii: Cum poți să ai grijă de sănătatea ochilor tăi?

Anual în a doua zi de joi a lunii octombrie este sărbătorită ziua mondială a vederii pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la deficiența de vedere și orbire.

Potrivit Institutelor Naționale de Sănătate, aproximativ 250 de milioane de oameni suferă de diferite grade de pierdere a vederii. Iar acest lucru are de-a face cu timpul tot mai mare pe care  oamenii ajung să-l petreacă în fața calculatorului sau telefonului. Pe termen lung acest lucru ajunge să cauzeze probleme cu vederea.

De acea este important ca oamenii să se asigure că încep să consume cât mai multe alimente care ajută sănătatea ochilor din cauză că sunt bogate în vitamine.

Vitamina A

Vitamina A este o vitamină liposolubilă care funcționează ca un antioxidant și ajută la combaterea deteriorării celulelor. Vitamina A ajută la protejarea ochilor împotriva orbirii și a uscăciunii. Acesta se găsește în gălbenușul de ou sau lactate.

Acizi grași omega-3

Acizii grași omega-3 protejează organismul, inclusiv ochii. Se găsesc în pește, nuci, cum ar fi nucile, semințe, inclusiv semințe de in și chia.

Ziua Mondială a Vederii: Cum poți să ai grijă de sănătatea ochilor tăi?
Foto: shutterstock

Zinc

Zinul este un mineral esențial care ajută la în îmbunătățirea sănătății ochilor. Zincul ajută la protejarea ochilor   împotriva orbirii nocturne, cataractei, deteriorării nervului optic, tulburării de vedere, vederii nocturne slabe. Alimentele bogate în zinc sunt: cerealele integrale, nucile, carnea, semințele, leguminoasele și produsele lactate.

Vitamina C

Vitamina C este un nutrient important pentru organism. Nu numai că ajută sistemul imunitar,  dar poate reduce riscul de cataractă și degenerescență maculară. Citricele, ardeiul gras, varza și broccoli sunt foarte bogate în vitamina C. Iar prin consumul acestora nu numai că va îmbunătăți imunitatea, dar aveți grijă și de sănătatea ochilor.

Vitamina E

Vitamina E ajută la protejarea celulelor oculare de radicalii liberi, care descompun țesutul sănătos al ochilor. Așa că uleiuri vegetale, nucile, semințele și legumele cu frunze verzi, toate acestea conțin vitamina E și ar trebui consumate mai des.

Partenerii noștri: