Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat recent ca Valea Oltului se va inchide pe timp de zi, intre 8 iulie si 9 august, pentru defrisari pe traseul viitoarei autostrazi Sibiu – Pitesti. Aceasta decizie a starnit multe controverse si discutii in randul soferilor si al locuitorilor din zona, dar si in mediul online.
CNAIR explica necesitatea inchiderii:
Intr-un mesaj publicat pe Facebook, CNAIR a explicat motivul pentru care a luat aceasta decizie drastica. Constructia autostrazii Sibiu – Pitesti este esentiala pentru Romania, deoarece face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunare) si va imbunatati semnificativ conditiile de transport pentru persoane si marfuri pe ruta Est – Vest.
Aceasta autostrada, in lungime de 122 km, este vitala pentru fluxul de transport si pentru siguranta rutiera a celor care tranziteaza zona pe DN7. Construirea celor doua sectiuni care traverseaza Carpatii nu mai poate fi amanata, iar operațiunile de defrisare a versantului din secțiunea 2 (Boița – Cornetu) sunt cruciale pentru finalizarea lucrarii pana in 2028.
Restrictiile de circulatie si afectarea traficului:
Potrivit CNAIR, traficul pe Valea Oltului va fi restrictionat timp de o luna, intre 8 iulie si 9 august, cu inchiderea circulatiei pe timp de zi intre orele 6.00 si 20.00 pe DN7. Cu toate acestea, pentru locuitorii din zona Lazaret si personalul de la spitalul psihiatric se vor stabili intervale orare pentru a permite accesul in zonele respective.
Vestea afecteaza nu doar soferii care calatoresc in vacanta, ci si transportatorii de marfuri din sudul tarii spre nord si Europa. Rutele alternative se vor sufoca de masini, iar devierea traficului va crea inconveniente majore pentru cei afectati.
Rezistenta si sacrificiul pentru autostrada:
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanta lucrarilor pentru constructia autostrazii Sibiu – Pitesti, chiar daca acestea implica sacrificii temporare. Arborii trecuti trebuie taiati pentru a evita riscul ca acestia sa cada pe drum si sa puna in pericol siguranta circulatiei.
Asociatia Pro Infrastructura a adus o precizare importanta, mentionand ca inchiderea circulatiei nu este pentru lucrari, ci pentru a permite accesul echipamentelor pentru studiul geotehnic si proiectare, urmand ca lucrurile efective sa inceapa mai tarziu.
Inchiderea temporara a Valea Oltului pentru constructia autostrazii Sibiu – Pitesti poate parea un inconvenient pe termen scurt, dar beneficiile pe termen lung pentru transportul rutier si pentru siguranta circulatiei sunt de necontestat. Sacrificiile actuale vor duce la imbunatatirea infrastructurii si la facilitarea fluxului de transport, care este vital pentru economia tarii.