Deciziile de recalculare a pensiilor vor începe să fie distribuite începând de vineri, 16 august, de către Poșta Română. Directorul instituției, Valentin Ștefan, a dat asigurări că nu vor exista întârzieri în livrarea acestor documente. În același timp, președintele Casei Naționale de Pensii Publice, Daniel Baciu, a prezentat detalii despre conținutul acestor decizii, explicând că peste 75% din pensionarii din sistemul public vor primi majorări ale pensiilor.

Cum vor arăta deciziile de recalculare

Deciziile de recalculare a pensiilor vor conține informații importante pentru pensionari. În prima parte a documentului, vor fi prezentate datele despre pensionar (CNP, nume, data înscrierii la pensie) și denumirea categoriei de pensie. Ulterior, va fi afișată suma punctajelor anuale realizate de titular, adică numărul de puncte realizate pe contributivitate. De asemenea, pensionarii vor afla cuantumul pensiei la data de 31 august, înainte de aplicarea noii Legi.

Într-o a doua parte a deciziei, vor fi prezentate următoarele informații:

  • Total stagiu de cotizare realizat
  • Stagiu de cotizare contributiv
  • Numărul de puncte de stabilitate
  • Numărul total de puncte realizate la 1 septembrie
  • Valoarea punctului de referință la data de 1 septembrie
  • Cuantumul nediminuat al pensiei la 1 septembrie

La finalul documentului, se precizează că decizia poate fi contestată în termen de 45 de zile de la comunicare, la instanța judecătorească competentă.

Directorul Poștei Române: Ne-am asigurat că nu avem întârzieri

Directorul Poștei Române, Valentin Ștefan, a declarat că instituția pe care o conduce s-a asigurat că nu vor apărea întârzieri în procesul de livrare a deciziilor de recalculare a pensiilor. Poștașii se vor deplasa la domiciliul fiecărui pensionar pentru a înmâna aceste documente, iar în cazul în care nu se găsește nimeni acasă, decizia va fi lăsată în oficiul poștal corespunzător. Pensionarii pot apela și un număr de suport clienți pentru informații suplimentare.

Aceste decizii de recalculare a pensiilor reprezintă un moment important pentru mulți români, iar implementarea noii Legi a pensiilor va aduce schimbări semnificative în sistemul de pensii. Prin distribuirea acestor documente, Poșta Română și Casa Națională de Pensii Publice își propun să ofere transparență și informații clare pensionarilor, pentru a le asigura că drepturile lor sunt respectate.