Intr-o incercare de a asigura transparenta si siguranta pentru consumatorii din Romania, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a propus o noua regula care va fi obligatorie pentru toti cei care vand fructe si legume in piete. Aceasta regula vizeaza etichetarea corecta a produselor comercializate, asigurandu-se astfel ca informatiile furnizate consumatorilor sunt clare si usor de inteles.

Standarde riguroase impuse operatorilor de legume si fructe

Potrivit proiectului de ordin propus de ANPC, comerciantii care vand fructe si legume in piete vor trebui sa respecte anumite standarde de etichetare. Printre conditiile necesare a fi indeplinite de catre operatorii economici se numara:

  • Mijloacele de masurare trebuie sa respecte cerintele de metrologie aplicabile, conform tipului si specificului produsului;
  • Pretul produselor trebuie sa fie afisat vizibil si intr-o forma clara, in conformitate cu prevederile legale aplicabile;
  • Denumirea produselor trebuie sa fie afisata in limba romana, fara a exclude prezentarea acesteia in alte limbi.

ANPC promoveaza transparenta si siguranta consumatorilor

Sebastian Hotca, presedintele interimar al ANPC, a subliniat importanta unei informari cat mai clare a consumatorilor in legatura cu fructele si legumele comercializate in piete, avand in vedere rezultatele actiunilor de control desfasurate in aceasta tematica. In declaratia sa, Hotca a mentionat ca este esential ca abrevierile tarilor de origine, calitatea/calibrul produsului si numele producatorului sa fie clare si usor de identificat de catre consumatori, fara a crea confuzie sau a furniza acestora informatii contradictorii despre produs.

Propunerea ANPC vine ca un pas inainte pentru asigurarea unei experiente de cumparaturi mai sigure si mai transparente pentru consumatorii din pietele din Romania. Etichetarea corecta a fructelor si legumelor va ajuta la evitarea confuziilor si la facilitarea alegerilor informate ale consumatorilor.