Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat recent că s-a emis Autorizația de Construire pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu. Acest nou drum, ce va avea o lungime de 11,5 kilometri, va juca un rol crucial în dezvoltarea infrastructurii din zona de sud a țării. Conectându-se cu DN5 și Podul Prieteniei, Varianta Ocolitoare Giurgiu va deschide ulterior calea către Autostrada București-Giurgiu, o autostradă ce va avea un impact major asupra traficului din sudul României.

Lucrări de infrastructură esențiale pentru sudul țării

Prin acest proiect, Varianta Ocolitoare Giurgiu va străbate localitățile Giurgiu, Frățești, Stănești și Slobozia, din județul Giurgiu. Drumul va facilita accesul către drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei, prin intermediul unui sens giratoriu amplasat pe DN5. Această nouă variantă ocolitoare devine imperativă mai ales în contextul în care autoritățile locale din Giurgiu au solicitat realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru Autostrada București – Giurgiu și pentru construirea unui nou pod peste Dunăre.

Printre principalele aspecte ale proiectului se numără:

  • Lungime totală a traseului de 11,5 km
  • 2 benzi de circulație pe sens
  • 22 podețe
  • 4 structuri, dintre care două sunt pasaje peste calea ferată

Toate aceste lucrări sunt planificate să fie finalizate într-un termen de 36 de luni, iar proiectul va include și două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta).

Investiții semnificative în infrastructura rutieră

Valoarea lucrărilor autorizate pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu se ridică la 368,4 milioane lei, fără TVA, fiind finanțate din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Proiectul marchează o colaborare eficientă între Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Giurgiu, care este și responsabil de implementarea acestuia. Licitația pentru execuția lucrărilor este în desfășurare, iar se estimează că acestea vor începe în această toamnă, conform declarațiilor lui Irinel Ionel Scrioșteanu.

Astfel, Varianta Ocolitoare Giurgiu reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere din sudul României, deschizând noi posibilități de dezvoltare economică și facilitând mobilitatea în regiune.