Compania națională de transport aerian TAROM se află într-o nouă etapă a evoluției sale, odată cu învestirea noului Consiliu de Administrație (CA). Procesul de selecție a acestor membri a durat mai mult de un an și a fost realizat de către o firmă de recrutare din Ploiești, care are o istorie semnificativă în colaborarea cu instituțiile statului. Cu toate acestea, noul CA ridică semne de întrebare, fiind format în mare parte din aceleași persoane ca și vechiul CA, cu excepția unui singur membru.
O nouă direcție pentru TAROM?
Noul Consiliu de Administrație de la TAROM se pregătește să ia decizii importante care ar putea schimba destinul companiei. Printre acestea se numără închiderea cursei către Londra și încheierea unui acord pentru leasingul a două avioane Boeing 737-800 Max. De asemenea, compania a bătut palma cu un client pentru sloturile de pe Heathrow, cel mai important aeroport din Londra, unde doar marile companii aeriene dețin astfel de intervale orare strict definite.
În cadrul Adunării Generale a Acționarilor din 15 iunie, noul CA a fost învestit în funcție, cu un mandat pe patru ani și o indemnizație lunară brută de 12.500 de lei pentru fiecare membru. Cu toate acestea, detaliile tranzacției pentru vânzarea sloturilor de la Heathrow sunt încă confidențiale, iar contractul nu a fost încă semnat.
O conducere controversată
Noul CA al TAROM este format din persoane cu experiență în diverse domenii, precum transporturi, construcții sau administrație publică. Cu toate acestea, unul dintre membri, Anca Boagiu, are în istoricul său o decizie care a stârnit controverse și a adus critici asupra modului în care a gestionat terenurile sub hangarul și clădirile TAROM. Acest lucru a dus la o datorie de peste 15 milioane de euro către Compania Națională Aeroporturi București.
Iuliana Cristina Bârcă, Monica Săsărman sau Costin Iordache sunt doar câțiva dintre membrii noului CA, fiecare având o experiență și un background diferit. Cu toate acestea, sindicaliștii au refuzat să comenteze noua conducere, până când aceasta nu va fi validată și de către reprezentanții lor.
Provocările viitoare ale TAROM
Cu datorii în creștere și o situație financiară fragilă, TAROM se confruntă cu provocări majore în direcția sa viitoare. Planul de restructurare aprobat de Comisia Europeană vine în sprijinul companiei, dar este nevoie de acțiuni rapide și eficiente pentru a evita falimentul. Cu un nou CA la conducere, TAROM trebuie să își redefinească strategia și să ia decizii care să asigure viabilitatea și dezvoltarea pe termen lung a companiei.
Cu toate acestea, este important ca deciziile luate de noul CA să fie transparente și să aibă în vedere atât interesele companiei, cât și cele ale angajaților și pasagerilor. Viitorul TAROM depinde în mare măsură de modul în care actuala conducere va gestiona problemele financiare și va implementa planul de restructurare aprobat. Este o perioadă crucială pentru companie, iar fiecare decizie va conta în ceea ce privește evoluția sa pe piață.